Springe direkt zu Inhalt

Workshop | Research to Market Challenge Impulstag

14.03.2024 | 16:00

Anmeldung oder auch spontane Teilnahme

https://www.eventbrite.de/e/846906960517?aff=oddtdtcreator

Inspiration, Business, Networking

Learning, business, networking

At our Workshop-Day, 19th of March, you can present, discuss and hone your idea with experts, start-up consultants and founders.

Through comprehensive and cluster-specific workshops, initial approaches become concrete ideas that can then be submitted.

The impulse day serves as a starting point for your ideas.

You have a concrete idea - great!

You have a vague idea - present it and concretize it in conversation with experts and like-minded people.

You are interested in start-ups and the university ecosystem - welcome.

Be inspired by Prof. Dr. Sascha Treskatsch, Chief Physician of Anesthesiology (BJF), and his vision of a digital, patient-oriented healthcare system, by Philipp Kurtz, Co-Founder famedly, who is a successful founder in the field of sensitive data and communication channels and Stephan Körber, physicist and co-founder of Endless Industries about 3D printing of carbon fiber materials.
And get insights into the world of sustainable, street-credible fashion from Irie daily founder, Walt Molt.

--------

Workshoptag, Dienstag 19.März, 14:00 Uhr EINS (TU Berlin)

https://www.eventbrite.de/e/847024953437?aff=oddtdtcreator

 

Einsendeschluss Einreichungen zweiseitige Ideenskizze bis zum 5. April 24 an info@marketchallenge.de

Allgemeines

Research to Market Challenge: Der Wettbewerb für Geschäftsideen aus der Forschung

Die "Research to Market Challenge" ist ein Wettbewerb für Geschäfts- und Gründungsideen aus der Forschung. Ausrichter ist Science & Startups, der Verbund der Gründungsservices aus Freie Universität Berlin, Humboldt-Universität zu Berlin, Technische Universität Berlin und Charité – Universitätsmedizin Berlin. Zu den Kooperationspartnern gehören die Stiftung Charité, die Ernst Reuter Gesellschaft, die Humboldt-Universitäts-Gesellschaft, die Gesellschaft von Freunden der TU Berlin und die Berliner Sparkasse.

In dem zweistufigen Wettbewerb können Angehörige und Alumni der beteiligten Organisationen ihre Ideen in deutscher oder englischer Sprache zu Papier zu bringen, als Wettbewerbsbeitrag einreichen und einen Plan für erste Schritte zur Umsetzung entwickeln.

Zu gewinnen gibt es unter anderem Preisgelder in Höhe von insgesamt 11.000 Euro.

Alle Informationen finden Sie auf www.marketchallenge.de.

Research To Market Challenge • Profund Innovation • Freie Universität Berlin (fu-berlin.de)

Zeit & Ort

14.03.2024 | 16:00

EINS
TU Berlin
Ernst-Reuter-Platz
10587 Berlin